miercuri, 13 martie 2013

Aproximativ 150 de angajaţi din învăţământ au protestat la Buzău, nemulţumiţi de salariile mici

Aproximativ 150 de angajaţi din învăţământul buzoian, din rândul personalului nedidactic, alături de câteva cadre didactice, au protestat, miercuri după-amiază, în faţa Prefecturii Buzău, nemulţumiţi de salariile prea mici şi de tăierea gradaţiilor de merit şi a altor drepturi băneşti.

La protestul din faţa Prefecturii Buzău au participat fochişti, şoferi, paznici şi femei de serviciu din şcolile şi grădiniţele de pe raza judeţului Buzău, oamenii scandând lozinci prin care au cerut salarii decente cu care să-şi poată întreţine familiile.

"Şi copiii noştri au dreptul să înveţe" sau "nu putem trăi cu 500 de lei", "cerem dreptul la viaţă", au fost câteva dintre lozincile scandate de protestatari în faţa Prefecturii Buzău.
"Am 30 de ani vechime, merg la toate şcolile din comună, la grădiniţe, iar la final de lună mă duc acasă cu 800 de lei. Am şi eu copil la facultate, trebuie să-l ajut, am bănci de plătit, am de plătit curent, apă şi multe. De unde bani?" a declarat, în timpul protestului, un mecanic de întreţinere.
"Şi eu şi soţul lucrăm la şcoală, avem salarii umilitoare, suntem la limita supravieţuirii. Ne-au băgat la salariul de bază sporul de vechime de 25% şi când s-a indexat salariul minim pe economie nu am primit nimic pentru că, din cauza sporului, depăşeam. Şi acum stăm cu te miri ce. Nu mai se poate trăi aşa" , a adăugat o îngrijitoare la un grup şcolar din municipiul Buzău.
Liderul Sindicatului Preuniversitar Buzău, Ion Dobre, a precizat că principala solicitare a protestatarilor este eliminarea sporului de vechime de 25% din salariul de bază şi creşterea venitului lunar măcar cu 50 de lei.
"Trebuie să scoatem la iveală faptul că aveţi un salariu care nu vă permite să trăiţi. Avem copii de întreţinut, unii la facultate. Facem acest protest de imagine să atragem atenţia supra nemulţumirii dumneavoastră. Aveţi un salariu foarte mic, o nedreptate şi mai mare e că sporul de vechime a fost introdus în salariul de bază. E o nedreptate. Am mers la toate oficialităţile şi le-am prezentat situaţia asta inadmisibilă. E posibil să ajungem la alte forme de protest, nu ne putem angaja la grevă generală, dar dacă ne cereţi o vom face. Cerem dreptul la viaţă", a declarat, miercuri, liderul SIP Buzău, profesorul Ion Dobre.
Protestul personalului nedidactic din şcolile buzoiene vine după ce în ultimele două săptămâni această categorie de angajaţi s-a aflat în grevă japoneză. Angajaţii nu exclud nici declanşarea unor proteste mult mai ample în cazul în care autorităţile din domeniu nu vor răspunde pozitiv solicitărilor lor, chiar dacă astfel de acţiuni ar însemna diminuarea salariului şi aşa mic al personalului auxiliar din unităţile de învăţământ.

Octav Cernea


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

introduceti comentariul dvs