vineri, 13 martie 2009

MFP a stabilit documentele necesare pentru restituirea taxei auto

Ministerul Finanţelor Publice a stabilit, prin ordinul nr. 133/2009, procedura de restituire a dife-renţei de taxa pe poluare pe autovehicule, pentru maşinile achiziţionate înainte de 15 decembrie şi înmatriculate după această dată.Conform procedurii, stabilirea diferenţei de taxă pe poluare de restituit se face de către organul fiscal competent, aflat în subordinea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), iar restituirea efectivă a sumelor care fac obiectul prezentei proceduri se face de către unitatea Trezoreriei Statului la care este arondat organul fiscal competent.
Prin organ fiscal competent se înţelege:
a) în cazul persoanelor juridice şi al persoanelor fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercită profesii libere - organul fiscal la care persoana este înregistrată ca plătitor de impozite şi taxe;b) în cazul persoanelor fizice - organul fiscal în a cărui rază teritorială işi are domiciliul fiscal persoana fizică. Persoanele fizice sau juridice care au achitat taxa pe poluare în cuantumul stabilit în conformitate cu dispoziţiile OUG nr. 208/2008 _şi care solicită restituirea diferenţei de taxă pe poluare depun la organul fiscal competent o cerere de restituire a sumelor în cauză.
Documente necesare
Cererea de restituire va fi insoţită de următoarele documente:
a) cartea de identitate a vehiculului — în original şi în copie;b) certificatul de înmatriculare al acestuia — în original şi în copie;c) documentul doveditor al plăţii taxei de poluare pentru autovehicule, aşa cum a fost aceasta calculată conform dispoziţiilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 208/2008, respectiv chitanţa pentru încasarea de impozite, taxe şi contribuţii/ordinul de plată şi extrasul de cont, după caz, care să ateste efectuarea plăţii acesteia — în copie.d) documentul care să ateste faptul că autoturismul a fost achiziţionat înainte de data de 15 decembrie 2008, în conformitate cu dispoziţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 7/2009.
In cazul autovehiculelor care fac obiectul contractelor de leasing, la cererea de restituire, documentele se anexează în copii conforme cu originalul, pe baza propriei declaraţii.In cazul autovehiculelor rulate achiziţionate din alte state, solicitantul va depune, în original şi în copie, un document din care să rezulte data primei înmatriculări.
Totodată, procedura prevede că pentru solicitantul care înregistrează obligaţii fiscale restante, dife-renţa de taxă să fie restituită numai dupa efectuarea compensării.
Termenul de soluţionare a cererilor de restituire a sumelor cuvenite solicitanţilor, potrivit dispoziţiilor legale, este de 45 de zile de la data înregistrării cererii de restituire la organul fiscal competent.
Prin OUG nr. 7/2009, Executivul a decis ca taxa auto să fie redusă cu o treime faţă de cea stabilită prin OUG nr. 218/2008.
Sorina JALBĂ

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

introduceti comentariul dvs