Încă din anul 1990, o parte dintre cei ce au dorit să investească în servicii de taximetrie au sperat în atragerea de capital în mod rapid, fără a da prea mult socoteală statului. La fel stau lucrurile şi la Râmnicu Sărat, unde şoferii de taxi- marfă şi-au creat propriul "paradis fiscal". Indiferent că sunt văzuţi zilnic sau numai ocazional în parcările destinate acestui gen de servicii, şoferii autoturismelor de transport marfă nu au solicitat autorităţilor competente eliberarea autorizaţiei de funcţionare, executând cursele din interiorul sau chiar din afara municipiului în mod ilegal. Trebuie amintit faptul că o autoutilitară poate obţine documentele necesare pentru desfăşurarea activităţilor de tip taxi, numai după îndeplinirea condiţiilor impuse de legile taximetriei. Posesorii de utilitare din municipiul nostru, care exercită astfel de servicii, nu îndeplinesc cerinţele autorităţilor, deservind râmnicenii în mod ilegal. Nu este un secret faptul că maşinile de transport marfă în regim taxi din municipiul nostru nu prezintă niciun element de recunoaştere. "Patronii" râmniceni ce posedă astfel de utilitare şi au monopolizat transportul de marfă în localitate, au uitat că pentru astfel de servicii se plătesc taxe şi impozite. Autorităţile din domeniu, eliberează autorizaţiile de transport marfă în regim de taxi, dacă utilitara beneficiază de : autorizaţie de la Primăria Râmnicu Sărat, agreere anuală de la RAR, Inspecţia Tehnică Periodică la fiecare şase luni, atestat pentru transport marfă. Pe de altă parte, şoferul trebuie să facă dovada asigurării pentru marfa transportată, să beneficieze de casă de marcat, casetă pe cabină care să indice "LIBER - OCUPAT" şi plăcuţă adiţională " Transport Marfă". Staţia de emisie-recepţie de la dispeceratul local este obligatorie, lipsa acesteia ducând la anularea autorizaţiei. Tot obligatorie este şi inscripţionarea de recunostere, mai exact afişarea pe obloanele utilitarei, vizibil, textul " Transport marfă", Numărul autorizaţiei şi Preţul practicat ( n.r- avizat de metrologie). Preţurile practicate de piraţii transporturilor de marfă din municipiu sunt cuprinse între 7 şi 15 lei pe kilometru, ora de staţionare fiind fixată la valoarea de 1,5 lei." Taximetriştii din sectorul transport persoane sunt obligaţi să îndeplinească toate condiţiile impuse de autorităţile locale şi dispecerat. Plătim taxe, impozite şi staţii de emisie-recepţie. Suntem controlaţi periodic de poliţie şi reprezentanţii de la metrologie. Taximetriştii care execută transport de marfă, nu au nimic din documentaţia solicitată de stat. Nu contribuie la bugetul local prin achitarea taxelor sau impozitelor. Au fost trimise memorii către forurile competente, însă nimeni nu a luat măsuri împotriva acestor adevăraţi piraţi. Rugăm reprezentanţii primăriei, să ia atitudine, să sancţioneze neregulile din acest sector de servicii taxi", a precizat unul dintre taximetriştii nemulţumiţi. Sancţionaţi sau nu, neagreaţi de colegii de breaslă, dar solicitaţi de râmniceni, taximetriştii utilitari îşi văd mai departe de treabă, fără a simţi fiori la controalele autorităţilor. Nimic nu pare să schimbe bunul mers al pirateriei din taximetrie, decât poate dorinţa râmnicenilor de a pune punct acestor nereguli clare.
TEODOR MELINTE
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
introduceti comentariul dvs