miercuri, 21 ianuarie 2009

Raport de activitate al Oficiului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor pe 2008

Într-un comunicat de presă primit de la OJPC Buzău, Viorel Stănărângâ, inspector-şef adjunct al acestei instituţii prezintă un raport de activitate pe anul 2008. Din acest raport se desprind următoarele:- număr de acţiuni de control desfăşurate : 2951;- număr de procese-verbale de constatare-contravenţie : 1451;- valoarea amenzilor aplicate : 2.512.500 lei;- valoarea mărfurilor oprite definitiv de la comercializare : 82.315 lei;- număr de sesizări şi reclamaţii : 601;- valoarea produselor înlocuite şi/sau contravaloarea produselor : 171.132 lei.În anul anterior am desfăşurat acţiuni tematice de control, acţiuni proprii de control, precum şi acţiuni pentru cercetarea şi verificarea sesizărilor venite din partea consumatorilor.Analizând pe grupe de produse ca principale deficiente, constatate în perioada menţionată amintesc:Bunuri alimentare:- comercializarea produselor alimentare având termenul de valabilitate depăşit- comercializarea produselor alimentare având modificări organoleptice sau fizico-chimice - comercizarea produselor alimentare fără etichetă de produs, cu etichetă incompletă, lipsind ingredientele, termenul de valabilitate sau adresa producătorului/importatorului- nerespectarea condiţiilor de depozitare impuse de producătoriBunuri nealimentarecomercializarea produselor de folosinţă îndelungată fără a se înmâna certificatul de garanţie,modul de utilizare şi instrucţiunile de folosire- neacordarea garanţiei legale- nemenţionarea în certificatele de calitate a drepturilor consumatorilor şi a datelor obligatorii conform prevederilor legii nr.449/2003- neremedierea într-un termen rezonabil a produselor defecte în termenul de garantie- neîntocmirea unui deviz de lucrări care să cuprindă preţul final al bunului comandatnerespecatrea unor termene contractualePrestări servicii- neacordarea garanţiei asupra lucrării efectuate- nerespectarea indicatorilor tehnici stabiliţi prin contract sau acte normative- nemenţionarea în certificatele de garanţie a termenului de remediere - neîntocmirea devizului de lucrări- calitatea necorespunzatoare a lucrării efectuate sau a materialului folosit la efectuarea lucrării- nerespectarea termenelor contractuale - lipsa proceselor verbale de recepţie a lucrărilor efectuate- nedelimitarea spaţiilor de servire conform prevederilor legale.
Liviu Cercel

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

introduceti comentariul dvs