marți, 14 mai 2013

Valeriu Zgonea, despre deputaţii care stau la hotel: Avem pierdere necontrolată de 13 milioane de lei

Avem o pierdere necontrolată de 13 milioane RON în cazul deputaţilor care stau încă la hotel, potrivit preşedintelui Camerei Deputaţilor, Valeriu Zgonea.
Zgonea a anunţat că Parlamentul va începe un program de reducere a consumului de hârtie în Parlament, pentru a scădea astfel cheltuielile.
El a adăugat că deocamdată 193 de deputaţi, adică 60%, au un autovehicul cu care se deplasează, iar până la sfârşitul lunii iunie toate obligaţiile prevăzute în Statut vor fi îndeplinite.
În ceea ce priveşte, reducerea la hârtie, Zgonea a spus că mapele Biroului Permanent nu vor mai fi multiplicate pe hârtie, iar membrii conducerii Camerei le vor viziona pe laptopuri sau tablete, de pe site-ul Camerei.
"Camera Deputaţilor nu mai suportă cheltuielile de întreţinere pentru maşină şi pentru reparaţie, o suportă fiecare din suma forfetară. Aproape 250 de parlamentari nu au calculatoare şi imprimante în teritoriu. Până la sfârşitul lunii iunie toate obligaţiile care sunt conform Statutului le voi face către parlamentari pentru că asta este obligaţia mea. Dacă nu suntem în stare să fim consensuali cu privire la reducerea cheltuielilor, atunci mergem pe această variantă, urmând să începem un proces de reducere a cheltuielilor, să scoatem cheltuielile legate de hârtie", a mai spus preşedintele Camerei.
"La Biroul Permanent, la Comisia juridică şi la cea de buget avem pe an, doar pentru hârtie, aproape un milion de RON. Într-o săptămână sau două, la Biroul Permanent, numai eu voi avea o singură mapă, în rest vor avea toţi în faţă un laptop sau un calculator, avem aceste calculatoare, nu le cumpărăm. Ne îndreptăm către un Parlament european modern, suntem constrânşi", a adăugat Zgonea.
El a mai spus că această reducere de hârtie se va aplica de săptămâna viitoare sau peste două săptămâni la Biroul Permanent, apoi, la comisii.
"Funcţionarii publici încep un proces de modernizare ca într-o companie privată, fiecare serviciu va avea un sistem în care îşi va face un martor al documentelor pe care trebuie să le multiplice. Restul documentelor vor fi multiplicate numai cu acordul directorului general sau al secretarului general. Noi consumăm în jur de 25.000 de topuri de hârtie la Camera Deputaţilor, ca să putem să păstrăm angajaţii instituţiei obligaţia noastră este să reducem aceste cheltuieli", a mai precizat preşedintele Camerei Deputaţilor.

SG

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

introduceti comentariul dvs